zaterdag 28 januari 2012

Concert Haarlem


Gisteren (27 januari) waren wij aanwezig bij het concert van Jan & Anny in Haarlem. Het concert was weer geweldig en wij hebben genoten. Jammer dat de opkomst zeer gering was. Alleen de eerste 10 rijen waren (gedeeltelijk) gevuld. Jan en Anny verbaasden zich ook: "Dit zijn wij niet gewend, maar is wel goed voor ons ego" zei hij lachend. Ook vroeg hij of wij de volgende keer onze broers en zussen mee willen nemen en de opmerking dat ze het concert wel bij Jan thuis hadden kunnen houden was erg leuk.

Onderstaande foto's zijn gemaakt tijdens het concert in Haarlem.




Ondanks dat wij erg hebben genoten, hebben wij ook wel een paar puntjes van opbouwende kritiek. Jan heeft gezegd dat het theater uitermate geschikt is voor kleine liedjes die in een feestzaal niet aan bod komen. Waarom missen wij dan in de setlist nummers als "Alone In A Chair" en "Que Je T'aime" ?
Er kwamen toch behoorlijk veel "dijenkletsers", zoals Jan dat noemt, langs zoals "Banjo Man", en "Yeppa,Yeppa". Daarnaast ook veel "Symphonic Nights" muziek, covers en medleys.
Voor de volgende theatertour hebben wij de volgende tips/verzoeken:

- Een franse medley is leuk, maar waarom geen medley van "A La Campagne", "La Musiquette", "Les Gens De Tous Les Jours", "Montmartre" met eventueel "Adieu Cherie"  en "Le Soleil" van Anny er in.

- Naast de bekende hits van BZN staan er nog veel nummers op de albums die het verdienen nog eens op het podium te worden uitgevoerd, zoals: "Barroom In The Night", "Dreamin", "Summernights", "Dance, Dance", "Silvery Moon" enz enz

- Bij de volgende tour hebben Jan & Anny inmiddels 2 albums uitgebracht. Er mogen best meer nummers van hun eigen albums op de setlist staan. Het coveren is niet echt nodig.

Wat vinden jullie? Hebben jullie op of aanmerkingen, tips voor de volgende tour. Laat het weten in een reactie op dit artikel!






Foto's: John Gielissen

5 opmerkingen:

  1. Hoi Hans
    Hier een reactie,ik vond de show geweldig en heb genoten!
    Maar je maakt een keuze voor je nummers, en kan toch niet alles brengen op een avond.
    Een volgende tour zal zeker helemaal anders zijn,maar je hebt toch je eigen favorieten.
    En om het voor iedereen goed te doen zal moeilijk blijven, ieder heeft zijn voorkeur.
    Er zijn zoveel mooie liedjes toch?
    Jammer dat het niet druk was,hopelijk treden ze nog veel op.
    Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt het inderdaad niet iedereen naar de zin maken, maar al die covers hoeven niet.. daar komen de meeste mensen niet voor. Er zijn zeker nog veel prachtige nummers die nog eens op het podium gezongen zouden moeten worden. Naast de nummers die Hans noemt wil ik nog wel een paar suggesties doen. Wat dacht je van "So i cry in the falling rain", "I recall", "Hang on to a dream", "Vive l'amour" en "Just say i'm home"? Jan en Anny kunnen een heel programma vullen met hun eigen werk. Ik vind het een beetje vreemd dat ze nummers uit de periode met Carola doen.. maar ja, aan de andere kant: dat zijn dan weer hits van Jan.

    Groetjes, Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben inmiddels 2 x naar de show geweest in Cuijk en Tiel en die waren gelukkig goed gevuld. En ze waren SUPER, de Franse medley werd erg goed ontvangen door het publiek. En natuurlijk kunnen er andere nummers in dat klopt, maar het is nog ff zoeken naar de juiste nummers. Het is al geweldig dat ze in de theaters terug zijn. Ik vind het erg leuk dat ze ook nummers doen die Carola oorspronkelijk gezongen heeft want die nummers kan Anny ook erg goed zingen zoals Yeppa en Banjoman. Het publiek smult hiervan. Gelukkig ga ik ook nog naar Zwolle en Apeldoorn. En de volgende tour weer andere nummers. Dat gaat beslist gebeuren. Grt Erwin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Hans,

    Ik was bij het concert in Zwolle. Na een paar liedjes viel een gedeelte van de stroom uit en lag het concert ongeveer 10 min stil. Om de tijd te doden zong Anny Deze vuist op deze vuist. Hier heb ik een leuke foto van gemaakt. Die wil ik je wel opsturen om op de site te plaatsen, maar ik zal je adres op dit blog wel over het hoofd zien. Ik kan het niet vinden. Laat maar weten of je de foto wilt ontvangen.

    Met vriendelijke groet,

    Henrieke van Assen (ik heb je een tijd geleden een aantal fotoalbums etc toegestuurd, misschien weet je weer wie ik ben)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Laatste keer dat ik geweest ben naar Jan & Anny was in Den Bosch, daar werd overigens wel "Alone in a chair" gespeeld. Verder werden er die avond 2 kerstnummers gedaan, dat pastte natuurlijk prima bij de tijd van het jaar. Voor wat betreft covers zie ik persoonlijk ook veel liever eigen nummers, en dan vooral uit de BZN periode met Anny. Zelf mis ik het nummer "The Clown". Ben zo benieuwd hoe dit live gebracht zou worden. Vorig jaar in Scheveningen werden er iets meer liedjes van hun laatste album gedaan dan ik in Den Bosch heb gezien. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe 't in Dordrecht gaat worden, daar ben ik weer van de partij. Maar ik moet ook eerlijk zeggen, welke nummers er ook gezongen worden, de vocalen zijn prachtig en zuiver en ik geniet er enorm van!! :-) Overigens er leuke blog-site is dit!!!

    BeantwoordenVerwijderen