zaterdag 4 december 2010

Annie verlaat BZN 1984

Annie Schilder verlaat BZN in 1984, in het programma TV Prive van Henk van der Meijden vertelt Annie op 30 januari 1984, waarom. BZN wilde het vertrek van Annie geheim houden tot de release van de nieuwe single "If I Say The Words" met de nieuwe zangeres Carola Smit, maar Henk was er achter gekomen. Hoe hij dit wist is tot op de dag van vandaag niet bekend.



In het programma is "A La Campagne" te zien uit de special uit 1979 van de LP Summer Fantasy.


De BZN TV Special BZN in de Bloemen (oorspronkelijk uitgezonden op 14 oktober 1982) werd op 22 maart 1984 herhaald onder de naam BZN, Bloemen en Anny.

Hierin stelt Anny Schilder haar opvolgster Carola Smit voor. Deze TV special n.a.v. de LP Desire werd opgenomen in de bloemenveiling te Rijnsburg. Het gedeelte waarin Carola bloemen overhandigt aan Anny is later ingemonteerd.

De oorspronkelijke special uit 1983 was bovendien langer, het nummer Dance Dance waarmee de special begint, en de doop van de BZN chrysant zijn in de herhaling weggelaten.
Afscheid Annie Schilder bij BZN



Met dank aan Robert van der Bruggen voor het beschikbaar stellen van het unieke beeldmateriaal en tekstaanlevering.

8 opmerkingen:

  1. Wat mooi om dat na 26 jaar terug te zien.
    Weet het nog goed dat het op tv was,en vond het zo jammer,maar ben daarna ook vaak naar haar solo optredens geweest en met nex one ook mooi.
    En nu kunnen we weer genieten van anny en jan mooi toch!
    Wel leuk om terug te zien maar wat gaat de tijd snel!
    annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat interview met Henk van der Meijden had ik nog nooit gezien, erg leuk om dat na 26 jaar toch eens gezien te hebben...dat stukje dat Carola bloemen geeft aan Anny kende ik wel maar ook heel leuk het weer eens te zien, wat waren ze jong zeg..hihi

    Groetjes John.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze clip is en blijft toch een beetje een "Bitter Sweet" opname, zeker als je er nu naar terugkijkt. Maar: C'est La Vie, zo gaan dat soort dingen nu eenmaal.
    Ciao.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi interview. Ze heeft het mooi gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge, wat weet ik dat nog goed, ik was 12 jaar. Wat een drama vond ik dat, huilend op school, niemand die dat snapte, haha! Ik vond Carola maar stom natuurlijk, maar meteen bij "If I say the words" was dat helemaal goed, en heeft ze haar sporen meer dan verdiend.
    Natuurlijk Annie altijd gemist, haar zang, dus af en toe naar Next One, BZN'66. En nu, 25 jaar later......super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe Henk van der Meijder het wist weet ik nu één ding heel erg zeker:
    Joep Steur (Ex-man van Annie)heeft Annie gewoon doodleuk ermee verraden!Dat zit er heel dik in want hoe kan Henk dan te weten komen?Ik denk dat Annie daar wel achter gekomen is waar he uitlekken vandaan komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Hans dank je wel voor deze mooie beelden kende deze opname niet.
    groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En ineens zie ik mijn 'hoogtepunt' terug, wauw!!!

    Ongelooflijk...werkelijk waar, dit is zoooo super de super!!!!

    Ik was pas 11jaar oud toen ik dat op t.v. zag en het was eingelijk maar een moment opname wat ruim 26,5jaar al in mijn herinnering zat!!

    Super, echt super om terug te zien, ik ben een dankbare jongen!

    Groetjes van Martin.

    BeantwoordenVerwijderen